Ośrodek Khyenkong Karma Kagyu Polska / Fundacja Rime
Khyenkong / Fundacja Rime
mają za cel propagowanie tradycji Karma Kagyu poprzez tłumaczenie i edycję tekstów, książek i wykładów. Reprezentują linię Jamgon Kongtrul.
Głównym Nauczycielem jest Beru Khyentse Rinpocze który nadał oficjalną nazwę Ośrodkowi, obejmując wraz z Dziamgonem Kongtrulem Rinpocze patronat nad nim.
Nazwa Khyenkong jest połączeniem Khyen od Khyentse i Kong od Kongtrul (Dziamgon Kongtrul Rinpocze).
uznaje zwierzchnictwo XVII Karmapy Thaje Dorje.
Ośrodek rozprzestrzeniania Nauki buddyjskie linii Karma Kagyu, Nauki przekazywanych w autentycznej postaci. Pracujemy w polu mocy XVII Karmapy Thaje Dorje. Tworzymy żywe miejsce spotkań, medytacji i dyskusji dzięki częstym wizytom Lamów, Rinpoche i Khenpo, którzy dzielą się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem medytacyjnym.
Organizujemy nie tylko wykłady i inicjacje, ale także spotkania medytacyjne i zamknięte retrity tematyczne. Wydawnictwo Fundacji Rime na nowo tłumaczy książki i teksty pobrane bezpośrednio z biblioteki Karmapy w KIBI, a Rime Publishing wydaje je tak, jak Mahamudrę IX Karmapy z komentarzami Beru Khyentse Rinpocze.
Jamgon Kongtrul Rinpoche i Beru Khyentse Rinpocze zasugerowali, abyśmy było to miejsce niedaleko Warszawy, gdzie wszystkie powyżej opisane działania mogłyby się wydarzać.
Medytacje w gompie i on-line: (link do medytacji zoom: 978 2524 3671 kod dostępu: 108) [1]
Khyenkong
Linia przekazu ośrodka zaczyna się stosunkowo niedawno. Pochodzi od Jamgön Kongtrül Lodrö Thayé. Znany jest również jako Jamgön Kongtrül Wielki, był Uczony buddyzmu tybetańskiego, poeta, artysta, lekarz, tertön i erudyta. Był jednym z najwybitniejszych buddystów tybetańskich XIX wieku i jest uznawany za jednego z założycieli ruchu Rimé (niesekciarskiego), kompilującego to, co jest znane jako „Pięć Wielkich Skarbów”. Osiągnął wielką sławę jako uczony i pisarz, zwłaszcza wśród Ningma i linii Kagju i skomponował ponad 90 tomów pism buddyjskich, w tym jego opus magnum, Skarbiec wiedzy
Oprócz promowania ogólnej inkluzywności i niesekciarskiej postawy wobec wszystkich różnych linii i szkół buddyjskich, Kongtrül był znany z promowania poglądu shentong na pustkę jako najwyższy pogląd. [2]
Na czele linii zapoczątkowanej przez Jamgon Kongtrul stoi jego czwarty tulku:
Jego Eminencja Dziamgon Kongtrul Rinpocze.
rozpoznany przez II Beru Czientse Rinpocze, XVII Karmapę Taje Dordże i Penora Rinpocze
„Sanghi są niezrównaną zasługą dla całego świata.
Dlatego zawsze są godni ofiar, godni wielkich ofiar,
godni okrążenia
i godni zwracania się do nich ze złożonymi dłońmi”.Rendawa, Zhonu Lodro (Kumara Mati)
Codziennie w klasztorach trwa rutyna studiów, modlitw i poświęceń, których celem jest doczesna korzyść istot i ostateczna realizacja najwyższego wyzwolenia. Sposób życia podtrzymuje i zachowuje rozległy i głęboki zbiór nauk, obrzędów, rytuałów i praktyk Dharmy Buddy, zwłaszcza linii Karma Kagyu buddyzmu wadżrajany. Dyscyplina leży u podstaw wszystkich różnych treningów mnicha i jest podstawą właściwego postępowania i wszelkich duchowych osiągnięć.
Jamgon Kongtrul Labrang jest zaangażowany w dobro, szkolenie i edukację sanghi. Mnisi, którzy pomyślnie ukończyli 8-letni podstawowy program ogólnych studiów buddyjskich, mają możliwość kontynuowania zaawansowanego 7-letniego szkolenia w zakresie pism świętych i rytuałów lub przystąpienia do 13-letniego programu Acharya (magisterskiego) w wyższej filozofii buddyjskiej. Następnie mogą rozpocząć tradycyjne 3-letnie odosobnienie zgodnie z tradycją Mahamudry lub Shangpa Kagyu i zakwalifikować się jako lamowie.
Pierwsze dwa ośrodki klasztorne to miejsca odosobnień Shangpa Kagyu we wschodnim Tybecie. Zostały one założone przez Pierwszego Dziamgona Kongtrula Rinpocze, Lodro Thaye: Tsandrę Rinchen Drak w Dege założoną w 1859 r. oraz Dzongsho Deshek Dhupe Phodrang w Peyul w 1867 r. Ośrodki klasztorne w Indiach i Nepalu zostały założone przez Trzeciego Dziamgona Kongtrula Rinpocze. Klasztor Kagyu Thekchen Ling w Lava w Bengalu Zachodnim w Indiach został otwarty w czerwcu 1990 r. Jego ośrodek odosobnieniowy Shangpa Kagyu, Ngedon Chagchen Ling, został otwarty w marcu 1991 r. Klasztor Pullahari w Katmandu w Nepalu został otwarty w marcu 1992 r. Jego ośrodek odosobnieniowy Mahamudra, Kunzang Dechen Osel Ling, rozpoczęła się w marcu 1994 roku. Trzeci Dziamgon Rinpocze założył także wspólnotową świątynię Kinnaur Bodh Vihar w Sarahan w Himachal Pradesh w Indiach, którą ukończono w 2001 roku.
W 1982 roku, podczas wizyty w klasztorze Rumtek w Sikkimie, Czwarty Szelri Czoktrul Rinpocze, uczeń serca Drugiego Dziamgona Kongtrula Rinpocze, zaoferował Trzeciemu Dziamgona Kongtrula Rinpocze. Dziś Wielce Czcigodny Piąty Shelri Choktrul Rinpocze mieszka i studiuje u Jego Eminencji Czwartego Dziamgona Kongtrula Rinpocze.
„Niech nauki, które są jedynym lekarstwem na cierpienie
I źródłem wszelkiej radości,
będą wspierane materialnie i czczone
I będą trwać przez bardzo długi czas”.Bodhisattwa Śantidewa [3]
Instytut Rigpe Dordże
Klasztor Pullahari, Katmandu, Nepal
„Przez wieki praktykujący Dharmę angażowali się w medytację i studiowanie, które są niezbędne do osiągnięcia ostatecznego spełnienia oświecenia. Buddyzm, podobnie jak wszystkie inne ścieżki religijne, ma na celu pomóc nam znaleźć prawdziwy pokój i szczęście. ponieważ prawdziwego szczęścia nie można znaleźć w zdobyciu materialnym lub posiadaniu. Prawdziwy, niezmienny pokój i szczęście istnieją w nas samych i można je osiągnąć jedynie poprzez subtelne intelektualne dociekania i medytację. Aby zapewnić ludziom dzisiaj możliwość, zdecydowałem się zbudować miejsce do nauki i medytacja."[4]
PROJEKTY SPOŁECZNE
aby zapewnić biednym i potrzebującym pomoc społeczną, edukację, zdrowie i uleczalną ślepotę.
Jamgon Kongtrul IIIrd Memorial Home to dom charytatywny dla ubogich osób starszych i dzieci. Twoja darowizna wesprze ich posiłki, odzież i opiekę medyczną. Mamy również 2 fundusze specjalne:
Fundusz Edukacji Dzieci wspierający opłaty szkolne, mundurki, podręczniki i transport do szkoły.
Fundusz Medyczny na wsparcie hospitalizacji, operacji i zabiegów specjalistycznych.
Jamgon Kongtrul IIIrd Memorial School to szkoła charytatywna dla dzieci z ubogich rodzin. Twoja darowizna pokryje wydatki operacyjne Szkoły. Ponieważ wynagrodzenie nauczycieli jest głównym wydatkiem, który ma kluczowe znaczenie dla ciągłości i rozwoju Szkoły, apelujemy do darczyńców o SZCZĘŚLIWE DAWANIE na:
Fundusz Nauczycielski na wsparcie ich pensji i wynagrodzeń.
Jamgon Kongtrul IIIrd Memorial Health Care Centerto jedyna charytatywna placówka opieki zdrowotnej obsługująca Lava oraz 32 biedne i odległe wioski w promieniu 25 kilometrów. Za konsultację pobierana jest symboliczna opłata w wysokości 10 rupii, a leki wydawane są po kosztach. Twoja darowizna pokryje koszty leków i środków medycznych, wynagrodzenia pielęgniarki rezydenta, lekarza i farmaceuty oraz utrzymanie placówki przychodni.
Jamgon Kongtrul Eye Center to społeczny szpital okulistyczny. Na bieżąco prowadzone są bezpłatne programy informacyjne mające na celu badanie przesiewowe w kierunku zaćmy u pacjentów z biednych i odległych obszarów oraz badanie wzroku dzieci w wieku szkolnym. Zidentyfikowani pacjenci z zaćmą są mobilizowani do Centrum Okulistycznego na BEZPŁATNE operacje i implanty wewnątrzgałkowe (IOL).
Sponsorowanie operacji zaćmy i implantu IOL kosztuje 50 USD za oko.
Program leczenia ślepoty to program charytatywny w Nepalu i Indiach działający od 1993 roku. Pacjenci z biednych i odległych regionów kraju są badani, a ci z zaćmą są mobilizowani do mobilnej jednostki chirurgicznej na BEZPŁATNE operacje i wszczepianie implantów wewnątrzgałkowych (IOL). Instytut Rigpe Dordże w klasztorze Pullahari od 2001 roku służy jako mobilna jednostka chirurgiczna w ramach corocznego programu leczenia zaćmy Ananda Sangha.
Sponsorowanie operacji zaćmy i implantu IOL kosztuje 50 USD za oko .[5]
Jamgon Kongtrul Labrang zrzesza na całym świecie organizacje non-profit które są oddane projektom linii Jamgon Kongtrul.
Dar modlitwy
Pudże i modlitwy przynoszą korzyści istotom w sposób doczesny i ostateczny. Odwracają i usuwają przeszkody na drodze do dobrego zdrowia, długowieczności, sukcesu, szczęścia, zadowolenia, pokoju i harmonii, a także te, które wpływają na postęp w realizacji duchowej. Pudże i modlitwy poświęcone umierającym uspokajają ich umysły, a te ofiarowane zmarłym pomagają poprowadzić świadomość przez jej podróż do odrodzenia.
Codzienna Zielona Tara Pudża
ZIELONA TARA (Drolma)
jest wszechzwycięską Zbawicielką. Manifestuje 21 emanacji dla pożytku istot. Szybka i skuteczna w błogosławieństwach, Tara pokonuje przeszkody i lęki oraz chroni tych, którzy znajdują się w niebezpieczeństwie i trudnościach. Poskramia przeszkody, które uniemożliwiają dobre zdrowie, harmonię, sukces, szczęście, pomyślność, spokój, przenikliwy wgląd i osiągnięcie najwyższego urzeczywistnienia.
Codzienna Pudża Białej Tary
BIAŁA TARA (Drolkar) ,
Koło Spełniające Życzenia, jest symbolizowana przez koło mantr w jej sercu i siedem oczu mądrości. Jako taka, jest czujna we współczuciu, patrząc na istoty we wszystkich sferach istnienia bezstronnie z czystą mądrością, miłującą dobrocią i współczuciem i spełnia wszystkie życzenia bez ograniczeń. Jest szczególnie skuteczna w osiąganiu dobrego zdrowia, długiego życia i mądrości.
Codzienna pudża Buddy Medycyny
BUDDHA MEDYCYNY
Budda Uzdrawiania, pomaga chorym, umierającym i zmarłym. Błogosławieństwa wynikające z praktyki i recytacji mantr usuwają i usuwają przeszkody wynikające z choroby, dolegliwości oraz te wynikające z negatywnych uwarunkowań karmicznych. Umierający i zmarli są chronieni przed niższymi odrodzeniami. Ci, którzy urodzili się w niższych stanach z powodu negatywnej karmy, są szybko wyzwalani i prowadzeni do szczęśliwych odrodzeń.
Codzienna Pudża Dwurękich i Sześciorękich Mahakali
Mahakalowie
są gniewnym aspektem Awalokiteśwary. Wykonują czynność przecinania przeszkód, które szkodzą doktrynie Buddy i czującym istotom. Poskramiając negatywności i uspokajając cierpienie, zsyłają błogosławieństwa, bez ograniczeń spełniając cnotliwe pragnienia.
Daily Jampal Tsen Jo (skt. Mandziuśri Nama Samgiti)
Recytacja „Litanii imion Mandziuśriego” Pana Buddy Siakjamuniego ustanawia pomyślne warunki teraz i oświecenie w przyszłości. Mądrość, miłująca dobroć i współczucie pojawiają się szybko. Wzrasta siła pamięci i właściwy pogląd. Szybko osiągnie się doskonałe samadhi i wszechwiedzące wyzwolenie. Taka jest moc zasługi tej recytacji
Trzeci Dziamgon Kongtrul Rinpocze założył Paramita Charitable Trust w Indiach, Ananda Sangh w Nepalu oraz Fundacje Rigpe Dordże w Kanadzie, Niemczech, Francji i Szwajcarii.
Fundacje Rigpe Dordże w Azji i Hiszpanii powstały niedawno, zainspirowane ciągłością działalności Linii.
Ośrodka Khyenkong Karma Kagyu Polska nie ma na liście afiliowanych ośrodków Jamgon Kongtrul Labrang