Drugpa Polska
Drugpa Polska
Drugpa Polska Jest Częścią Polskiej Misji Buddyjskiej Trzy Schronienia
Linia Drukpa lub Drukpa Kagyu ( Dzongkha : འབྲུག་ པ་ བཀའ་ བརྒྱུད ), czasami nazywana Dugpa w starszych źródłach, jest gałęzią szkoły Kagju buddyzmu tybetańskiego . Szkoła Kagyu jest jedną ze szkół Sarma , czyli „Nowego Przekładu” buddyzmu tybetańskiego. Linia Drukpa została założona w regionie Tsang w Tybecie przez Tsangpa Gyare (1161-1211), a później stała się wpływowa w Ladakhu i Bhutanie. Jest to jedna z kilku linii znanych jako „ sekty Red Hat ”.
W ramach linii Drukpa istnieją dalsze szkoły podrzędne, w szczególności tradycja wschodniego Khamu i średnia szkoła Drukpa, która prosperowała w Ladakhu i okolicach. W Bhutanie linia Drukpa jest dominującą szkołą i religią państwową.[1]
Tsangpa Gyare
był słynnym nauczycielem, na którego nauki uczęszczało czasami aż 50 000 osób jednocześnie. Doniesiono, że miał 88 000 wybitnych wyznawców, z których 28 000 było oświeconymi joginami. Jego zakon zasłynął z czystości, prostoty i ascezy swoich wyznawców oraz z głębi duchowych nauk. Napisał słynny komentarz do Tantry Czakrasamwary i szeroko nauczał.
Tsangpa Gyare zmarł w 1211 roku w wieku 51 lat. Kiedy jego ciało zostało poddane kremacji, serce, język i oczy pozostały nienaruszone. Jego czaszka nosiła wizerunek Aryi Awalokiteśwary, Mandziuśriego i Wadżrapaniego, a 21 wizerunków Aryi Awalokiteśwary pojawiło się na 21 kręgowcach kręgosłupa. Ponieważ relikwie Tsangpa Gyare ukazywały różne formy Czenreziga, Bodhisattwy Wielkiego Współczucia, jego wielbiciele mocno wierzyli, że rzeczywiście jest on emanacją Bodhisattwy. To wyjaśnia, dlaczego Tsangpa Gyare powracał raz za razem, życie po życiu, aby czuwać nad dobrobytem istot, a zwłaszcza tych, które podążały śladami linii Smoka. Tsangpa Gyare przepowiedział, że jego następcą będzie dziewięciu Dzierżawców z tytułem „Sengey” (co po tybetańsku znaczy „lew”).Wśród swoich uczniów Gyalwa Gotsangpa szerzył tradycję Drukpa w zachodnim Tybecie, a jego wyznawców zaczęto nazywać zwolennikami Wyższej Szkoły Drukpa.
Zwolennicy Choje Lorepy, innego z jego uczniów, rozgałęzili się, tworząc Szkołę Niższej Drukpy. Onray Dharma Singhe założył Centralną Szkołę Drukpa, a Pariwa założył Linię Wielkich Duchowych Synów Centralnej Szkoły Drukpa. Inny uczeń Tsangpa Gyare, Phajo Druggom Zhigpo (1184 – 1251), wyjechał do Bhutanu zgodnie z przepowiednią swojego nauczyciela, który polecił mu udać się na południe od Tybetu. Założył pierwsze klasztory Drukpa w Bhutanie w Phachok Deng i Tango.[2]
Linia otrzymała nazwę Drukpa w XII wieku, kiedy przybierając ludzką postać Awalokiteśwara – Wielki Pan Uniwersalnego Współczucia – objawił się w Tybecie jako wybitny uczeń Mahasiddhy Lingczen Repy. Tę wzniosłą istotę nazwano Drogon Tsangpa Gyare, co oznaczało: Drogon – Obrońca Istot; Tsang – urodzony w krainie Tsang; Gya – ze szlacheckiego klanu pochodzenia chińskiego (Gya); Re – odziany w bawełnę jogin.
„Druk” po tybetańsku oznacza „smok” i odnosi się również do dźwięku grzmotu.W 1206 roku, dokładnie 800 lat temu, Tsangpa Gyare Yeshe Dorje zobaczył dziewięć smoków wzbijających się w niebo z ziemi Namdruk i nazwał swoją linię „Drukpa” lub „linia smoków” na cześć tego pomyślnego wydarzenia. W ten sposób Tsangpa Gyare został założycielem linii i był znany jako Pierwszy Gyalłang Drukpa.[3]
J. Ś. XII Gyalwang Drukpa
Jego Świątobliwość 12. Gyalwang Drukpa jest duchowym przywódcą Chwalebnej Linii Drukpa. Autentyczny i spełniony mistrz, Jego Świątobliwość ucieleśnia swoją nowoczesnością, prostotą i głębią swoich nauk czystą tradycję Linii Joginów. (..) [4]
Jego Świątobliwość Dwunasty Gyalłang Drukpa jest duchowym przywódcą linii Drukpa buddyzmu tybetańskiego. Jednym z aspektów jego działalności charytatywnej było inicjowanie i nadzorowanie kilku charytatywnych projektów humanitarnych. Zarejestrowane w Wielkiej Brytanii organizacje charytatywne z siedzibą w Londynie, założone przez Jego Świątobliwość w celu pomocy w tych charytatywnych projektach humanitarnych, to Drukpa Trust i Drukpa UK. [5]
Świat w jakim żyjemy ciągle mierzy się z chaosem i wyzwaniami, dlatego potrzebuje
wielkiego wsparcia aby życie pozostawało zrównoważone i szczęśliwe. Jakkolwiek trwamy w łatwości bycia unoszonym przez nasz egoistyczny styl życia i nawyki, zajęci dbaniem o siebie bez uświadamiania sobie innego większego świata niż „nasz”/self/. Gdy rok 2016 zmierza już do końca, wspólnie podejmijmy postanowienie że wniesiemy swój wkład w coś pozytywnego i na powrót dodającego otuchy światu i człowieczeństwu. Nie ważne gdzie jesteś, kim jesteś, co robisz i jakie są twoje poglądy, wspólnie możemy uczynić świat lepszym miejscem i zmieniać go z każdym krokiem. J.Ś. Gyalwang Drukpa z 27 grudnia 2016.
Rinpocze oferuje nauczania online.